5 tips om de batterijduur van je Apple Watch te verlengen

Door: Justin Doornekamp | 14 april 2022 13:03

How To

Loopt je Apple Watch snel leeg en moet je je slimme horloge erg vaak aan de lader hangen? Er zijn wat tips om de batterijduur van je horloge te verlengen. Wij zetten de beste tips op een rij.

1. Zet het scherm uit

Heb je een Apple Watch Series 5 of later, dan staat het scherm van je horloge standaard altijd aan. Je hoeft dus niet langer op het scherm te tikken of je pols te bewegen om de tijd te zien. Hoewel Apple al wat aanpassingen aan het scherm heeft gedaan om te voorkomen dat je horloge snel leegloopt, kan het lonen om de zogenoemde Altijd aan-functie uit te zetten. 

Dit doe je door de Instellingen-app op je horloge te openen en te tikken op Scherm en helderheid. Scrol omlaag en tik op Altijd aan om deze functie uit te zetten. 

2. Donkere modus en helderheid

Veel apparaten hebben inmiddels een donkere modus. Dit is niet alleen beter voor je ogen als je in de avonduren nog je telefoon of laptop gebruikt, maar het bespaart ook energie. 

De Apple Watch heeft geen specifieke donkere modus, maar je kunt wel voor een zwarte wijzerplaat kiezen. Dit kun je doen door op de Watch-app op je iPhone naar het tabblad Wijzerplaten te gaan.

In de Watch-app kun je ook de helderheid van je beeldscherm lager zetten. Dit bespaart eveneens energie. 

Kies voor een donkere wijzerplaat om energie te besparen.

3. Minder notificaties

Notificaties slurpen ook energie, dat geldt zowel voor je smartphone als voor je slimme horloge. Alle meldingen die je op je iPhone binnenkrijgt, zie je standaard op je Apple Watch, maar daar kun je veranderingen in brengen door in de Watch-app te gaan naar Berichtgeving. Per app kun je meldingen aanpassen.

4. Geen telefoontjes aannemen

Met een Apple Watch kun je telefoontjes aannemen, maar als je lange gesprekken voert heeft dit een flinke impact op de accuduur van je horloge. Neem een telefoontje dan ook aan met je iPhone.      

5. Stroombesparing bij workouts

De accu van je horloge gaat sneller leeg als je een workout doet, mede door de hartslagmeter die overuren draait. Tijdens het sporten kun je een stroombesparende modus inschakelen, zodat de batterij in je horloge langer meegaat. 

Ook dit doe je met de Watch-app op je iPhone door naar het Work-out-menu te gaan en de schakelaar om te zetten bij Stroombesparing. Je horloge houdt dan alsnog je sportieve prestaties bij, maar het meet niet meer je hartslag. 

De Apple Watch heeft een functie om stroom te besparen tijdens een workout.

0 Reactie(s) op: 5 tips om de batterijduur van je Apple Watch te verlengen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.