Twitter werkt aan advertentieplatform

Twitter komt met een eigen advertentieplatform, maar wanneer blijft onduidelijk. De microblogdienst startte verder een samenwerking met Yahoo.

"We werken aan een advertentieplatform, maar dat bevindt zich nog in de testfase", zegt Twitters hoofd productmanagement en monetization Anamitra Banerji tegen MediaPost.com. Banerji kan niet zeggen wanneer de lancering op het programma staat. Twitter geeft inmiddels geen commentaar meer over Banerji's opmerkingen, schrijft The Wall Street Journal.

Berichten over dat Twitter wil gaan verdienen aan advertenties gaan al langer. Twitter-COO Dick Costolo zei in november nog dat het bedrijf 'een advertentiestrategie' heeft. "Je kunt dat in de toekomst van ons verwachten."

Samenwerking met Yahoo

Twitter startte deze week een samenwerking met Yahoo, dat de microblogdienst gaat integreren op diverse sites. Net als Google en Bing voegt Yahoo ook 'real-time' tweets toe aan de resultaten in zijn zoekmachine.

Ook krijgen Yahoo-gebruikers toegang tot hun eigen Twitter-feeds en kunnen ze hun statusbericht updaten via meerdere Yahoo-diensten, waaronder de homepage. Op de Yahoo-portal is het al langer mogelijk na inloggen berichten te sturen naar Facebook en Myspace. Ook Yahoo-onderdelen News, Finance, Entertainment en Sports krijgen binnenkort Twitter-feeds.

Het gebruik van Twitter groeit nog steeds snel. Dagelijks verschijnen er nu 50 miljoen nieuwe berichten met maximaal 140 tekens.

Bron: Webwereld

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten