Zo maak je een professionele e-mailhandtekening

© PXimport

Zo maak je een professionele e-mailhandtekening

Geplaatst: 27 oktober 2019 - 13:37

Aangepast: 16 november 2022 - 09:26

Martin Gijzemijter

Je ziet ze ongetwijfeld wel eens voorbij komen: prachtige e-mailhandtekeningen onder de mail van bedrijven, met een mooi strak lettertype, het logo en zelfs kleine pictogrammen van socialmedia-kanalen. Je kunt zelf ook zo’n fraaie handtekening laten genereren.

Site kiezen

Wanneer je in Google zoekt op ‘e-mail signature generator’, dan vind je veel sites die je daarmee kunnen helpen. Het probleem is: ze zijn niet allemaal goed en veel vragen er ook een exorbitant bedrag voor. Nu is het geen schande dat een bedrijf geld vraagt voor een dienst, maar stiekem geven we toch de voorkeur aan gratis en goed. Om die reden hebben we www.mail-signatures.com uitgekozen. Deze site kost niets en biedt je alle opties die je nodig hebt.

Mail Signatures is gratis en doet precies wat je nodig hebt.

© PXimport

Gegevens invullen

Om je e-mailhandtekening te maken, zul je de benodigde gegevens moeten invullen. Dat er veel opties zijn, wil niet zeggen dat je ze allemaal moet gebruiken. Wanneer je velden leeg laat, zullen ze niet worden gebruikt. Kies het platform waarop je de handtekening wilt gebruiken. Dit is nodig, omdat Gmail (dat we in dit artikel als voorbeeld nemen) heel anders omgaat met het plakken van html-code (want dat is het) dan bijvoorbeeld Outlook. Vul de gegevens in die je wilt invullen, zoals je naam, adres enzovoort. Als je ook een logo wilt toevoegen, heb je de link nodig naar dit logo (op het juiste formaat). Je kunt dit niet via deze site uploaden, omdat de site dan de logo’s van al z’n gebruikers zou moeten bewaren, dat is niet te doen. Bij het kopje Style selecteer je een lettertype en de gewenste kleuren. Met het kopje Social Media Links link je naar je socialmedia-kanalen. Rechtsboven kun je vervolgens kiezen uit sjablonen, om je handtekening ook nog een bepaalde stijl mee te geven.

Vul de gegevens in die je wilt gebruiken in je handtekening.

© PXimport

Handtekening toepassen

Wanneer je de handtekening helemaal naar wens hebt ingericht, dan klik je op Apply your signature. Met de knop Copy signature to the clipboard stuur je de handtekening naar je klembord. Klik nu in Gmail op het pictogram met het tandwiel en daarna op Instellingen. In het tabblad Algemeen scrol je naar het onderdeel handtekening en plak je de code uit je klembord. Klik op Wijzigingen opslaan onderin, en vanaf nu gebruik je je mooie nieuwe handtekening.

Plak de code in het platform van je keuze, en voilà: je handtekening werkt!

© PXimport

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten