Dit kun je verwachten van de nieuwe Snapchat-bril

© PXimport

Dit kun je verwachten van de nieuwe Snapchat-bril

Geplaatst: 3 september 2019 - 13:53

Aangepast: 16 november 2022 - 09:25

Justin Doornekamp

Snap gooit het met de Spectacles 3 over een heel andere boeg. Zowel het design als het prijskaartje is niet wat je zou verwachten van de nieuwe Snapchat-bril. Trek je portemonnee maar open: de nieuwe bril zal 370 euro kosten, beduidend meer dan de 230 euro die je betaalt voor de voorganger.

Eerder deze maand kondigde Snap aan dat er een nieuwe versie komt van de Snapchat-bril, de eerste videobril van Snap met twee camera’s. Omdat de lenzen boven de ogen zijn geplaatst, staan ze een stukje uit elkaar, waardoor je de wereld in 3D kunt vastleggen en de beelden vervolgens direct kunt plaatsen op je Snapchat-account.

De derde editie van de bril heeft een licht stalen frame, waarbij de camera’s dus aan weerszijde van het frame zijn bevestigd. De bril zal beschikbaar zijn in de kleurenschema’s carbon (zwart) en mineral (roségoud/ beige). Qua design breekt de Spectacles 3 ietwat met het verleden door zijn ronde glazen, waardoor de bril een retrolook krijgt, terwijl eerdere versies vrij bescheiden bleven, vergelijkbaar met de welbekende Ray Ban-zonnebrillen. De nieuwe bril brengt ook nieuwe 3D-effecten, waarmee je je korte video’s naar een hoger niveau kunt tillen.

De specificaties van de Spectacles 3 werden door Snap niet bekendgemaakt, maar diverse geruchten doen vermoeden dat de bril circa 70 video’s en meer dan 200 foto’s kan maken in één oplaadbeurt. Door de 4GB aan geheugen, kun je bovendien 100 video’s of 1.200 foto’s opslaan.

Verder wordt de nieuwe bril geleverd met een oplaadcase, waarmee je de Spectacles tot vier keer toe volledig kunt opladen voordat je de case aan de lader moet hangen. Opvallend is dat Snap ervoor heeft gekozen om de bril niet waterbestendig te maken, terwijl eerdere versies van de Spectacles dit wel waren.

De nieuwe bril van Snap is nu al vooruit te bestellen en zal naar verwachting in de herfst verschijnen.

Snap leed flinke verliezen door de Spectacles, maar toch wil het bedrijf een nieuwe versie van de bril uitbrengen.

© PXimport

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten