Google vindt stilte op Google+ goed teken

© PXimport

Google vindt stilte op Google+ goed teken

Geplaatst: 21 juni 2012 - 07:10

Aangepast: 16 november 2022 - 10:14

Redactie ID.nl

De stilte op Google+ is een teken dat gebruikers nadenken over content, vindt Google-manager Bradley Horowitz. Mensen willen juist een exclusief publiek dat niet zomaar alles deelt, stelt de topman.

Google's vicepresident van productmanagement, Bradley Horowitz, is er trots op dat gebruikers van Google+ minder content delen dan bezoekers van andere sociale netwerken. Hij sprak met de Britse krant The Guardian over het sociale netwerk van het zoekbedrijf. In het gesprek stelt de Google-baas dat het een goed teken is dat er minder interactie op Google+ is.

Niet alles delen

Delen van content is op Google+ minder vanzelfsprekend dan bij grote concurrent Facebook. Je moet eerst aangeven met welke kringen je inhoud wilt delen en dat extra pauzemoment zorgt ervoor dat mensen niet zomaar alles delen, aldus Horowitz."Dit is wat mensen echt willen: goed doordachte en unieke berichten op het netwerk, in tegenstelling tot alles delen om de grootste gemene deler te bereiken door het openbaar te zetten."

Het netwerk heeft volgens Horowitz 'enkele honderden miljoenen' gebruikers. Google houdt geheim hoeveel van deze miljoenen leden ook daadwerkelijk actief zijn en wat ze uitspoken op Google+. Een onderzoek van onderzoeksbureau ComScore wees uit dat in januari mensen gemiddeld 3,3 minuten per maand op Google+ doorbrachten. In dezelfde periode zaten mensen 7,5 uur op Facebook.

Trage uitrol

Weinig apps bieden nu nog de mogelijkheid om content te delen via Google+. Dit in tegenstelling tot Facebook, dat door ontwikkelaars is omarmd als een handige manier om gebruikers te laten inloggen. Volgens Horowitz is die trage uitrol ook een bewuste keuze. "We hebben heel goed nagedacht over hoe we onze api's uitrollen. We werken met een kleine groep partners om te leren wat zij willen en hoe gebruikers reageren op het delen van content via deze api's", zegt de topman.

Horowitz denkt dat hierdoor problemen worden vermeden die Facebook is tegengekomen. "We hebben bij onze concurrenten gezien dat het erg makkelijk is om een ecosysteem op te bouwen dat niet goed werkt. We willen zeker weten dat niet alleen gebruikers er iets aan hebben, maar ook de ontwikkelaars. En dat betekent helaas dat de meesten zullen moeten wachten."

Bron: Webwereld.nl

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten