Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

5 geweldige Google Drive-tips

Door: | 23 mei 2015 09:04

None
Algemeen

Toen we eens goed naar Google Drive keken, vonden we zulke geweldige verborgen trucs dat we zijn teruggegaan om meer te ontdekken. Hier zijn vijf trucs die je zullen helpen om je werk te stroomlijnen.

Lees ook: 6 krachtige Google Drive functies die je vast nog niet gebruikt.

Alle sneltoetsen weergeven

Sneltoetsen onderscheiden productiviteitsprofessionals van de muisklikkende amateurs. Maar het is onmogelijk om elke toetsencombinatie voor elk programma te onthouden. Gelukkig biedt Google Drive eenvoudig toegankelijk spiekbriefje. Je kunt het vanuit elke Google-app openen of wanneer je je lijst met Drive-documenten aan het bekijken bent. In Windows is deze sneltoets Ctrl+/ en op een Mac is het ⌘+/. Er verschijnt dan een overlay met alle sneltoetsen voor het deel van Google Drive waarin je je op dat moment bevindt.

Open deze overlay om te zien hoe je je lijst met sneltoetsen kunt navigeren.

Begin met templates

Google maakt dit niet echt duidelijk, maar je kunt elk document met een template beginnen. Ga naar Docs, Sheets, Slides, Forms of Drawings en selecteer File > New > From template. Dan verschijnt er de templatelijst van die app, die vol staat met een enorme hoeveelheid opties. Je hoeft waarschijnlijk nooit meer een document vanaf nul te beginnen.

Ga naar Google's goed gevulde templatelijst om je projecten sneller te starten.

Een inhoudsopgave maken

Als je een lang document hebt aangemaakt, is de kans groot dat je verschillende tussenkoppen gebruikt hebt om de tekst op te delen in voor de lezer beter verteerbare stukken. Je kunt het document zelfs eenvoudiger te navigeren maken door een inhoudsopgave toe te voegen. Beweeg de cursor naar de bovenkant van het document en select Insert > Table of Contents. Docs gebruikt de koppen in het document om een inhoudsopgave te genereren, waarbij elke kop een aanklikbare link wordt zodat gebruikers snel van het ene deel naar het andere kunnen springen.

Alles op het web op Drive opslaan

Hiervoor is een extra add-on nodig, maar als je graag Chrome als browser gebruikt, is het de moeite waard. Download de Save to Google Drive-extensie op de Chrome Web Store en zodra je op het web iets tegenkomt wat je wilt bewaren, kun je er met de rechtermuisknop op klikken en Save to Google Drive selecteren. Je kunt afbeeldingen, video, links en volledige webpagina's opslaan of alleen geselecteerde delen.

Met de Save to Google Drive-extensie kun je met één klik alles op het web vastleggen.

Maak van Google Drive je standaardmap voor documenten

Als je het grootste deel van je bestanden al op Google Drive opslaat, kun je het proces naadlozer maken door het in te stellen als je standaard Documents-map. In Windows, klik met de rechtermuisknop op je Documents-map en selecteer Properties. Klik op Include a folder en selecteer je Google Drive in de lijst. Klik op Set Save Location en pas te wijzigingen toe. Alle nieuwe documenten die je aanmaakt zullen nu automatisch naar Drive worden opgeslagen.

0 Reacties op: 5 geweldige Google Drive-tips

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.