Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

ACM waarschuwt voor voorwaarden apps

Door: De Telegraaf | 27 oktober 2012 09:05

None
Algemeen

Elke app heeft een prijs.'' Met die leus is de Autoriteit Consument & Markt (ACM) maandag een voorlichtingscampagne begonnen om consumenten ervan bewust te maken dat zij bij het installeren van een app toegang geven tot grote hoeveelheden gegevens.

De toezichthouder heeft onder meer een speciaal promotiefilmpje laten maken. Kijkers worden er op ludieke wijze op gewezen dat ze weinig of geen geld betalen voor bepaalde apps, maar zich daarbij niet realiseren dat hun gegevens ook een betaalmiddel zijn. Het is heel belangrijk dat consumenten zich bewust zijn waar ze 'ja' tegen zeggen als ze een app installeren'', zegt ACM- bestuurslid Anita Vegter. Veel jongeren nemen in de praktijk meestal niet eens de moeite om de voorwaarden van een bepaalde download te bekijken. De machtigingen waarmee de app toegang krijgt tot gegevens van de smartphone, zoals agenda, telefoonboek, locatie en foto's, worden volgens de toezichthouder slechts door 21 procent van de jongeren gelezen.

0 Reacties op: ACM waarschuwt voor voorwaarden apps

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.