Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Advertentie-inkomsten Facebook stellen teleur

Door: De Telegraaf | 22 april 2015 22:55

None
Algemeen

De advertentieverkopen van Facebook stelden voor het eerst sinds 2012 teleur. Daarmee doorbreekt het social mediabedrijf de trend dat de verwachtingen van analisten worden overtroffen.

De omzet steeg het afgelopen kwartaal 42% naar $ 3,54 miljard. Dat was net minder dan de $3,57 die analisten hadden verwacht. Facebook wil de kwaliteit en het bereik van zijn advertenties uitbreiden. Analisten tonen zich echter bezorgd over de ontwikkeling van de advertentieinkomsten, aangezien 94% van de jaarlijkse omzet hier vanaf hangt. Analist Mark Mahaney van RBC Capital Markets noemde de resultaten tegen persbureau Bloomberg negatief. Facebook is het grootste en snelste advertentieplatform van internet. Er zijn redenen om je af te vragen hoe lang ze dit groeitempo nog vol kunnen houden. Het aantal maandelijkse gebruikers was wel beter dan verwacht. Facebook zei iedere maand 1,44 miljard actieve gebruikers te hebben, waar 1,43 miljard was verwacht. In het vierde kwartaal vorig jaar logden maandelijks 1,39 miljard gebruikers in op Facebook.    

0 Reacties op: Advertentie-inkomsten Facebook stellen teleur

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.