2. pagina 2
  3. pagina 3
  4. pagina 4

Ook in 2015 zijn er weer veel goede koptelefoons en (gaming) headsets verschenen. Wij hebben er zeven voor je getest en hebben ze hier op een rijtje gezet. Welke past het best bij jou?

Teufel Real Z

Getest op dinsdag 29 september 2015

Als je bekend bent met de eerste Aureo Real, zal het misschien opvallen dat de prijs van deze Teufel Real Z, met zijn 180 euro, een stuk hoger ligt. Maar dat is niet zonder reden. Als je de koptelefoon namelijk uit de doos haalt, zie je meteen dat er een verbeterslag is gemaakt op het design. Zo heeft kunststof plaatsgemaakt voor aluminium en zijn de oorkussentjes voorzien van het hoogwaardige kunstleer dat we ook al tegenkwamen op de Teufel Airy.

De koptelefoon oogt misschien groot, hij is met 180 gram gelukkig lekker licht. Bovendien voelt het als een robuust product dat tegen een stootje kan. De door mij geteste zwarte versie is voorzien van donkergrijze oorschelpen, wat samen met het glimmende gaas voor een stoer uiterlijk zorgt. Een koptelefoon waarmee je gezien mag worden dus, en dat kunnen we toch niet vaak van over-ear-modellen zeggen. Naast de zwarte uitvoering is de Real Z ook in het bruin beschikbaar.

De Teufel Real Z is misschien wel de beste koptelefoon onder de 200 euro.

Dat de Real Z een goede koptelefoon zou zijn, daar gingen we eigenlijk al een beetje van uit. Zijn voorganger is immers nog altijd een van de beste headphones binnen zijn prijsklasse. Teufel heeft zijn Real-vlaggenschip echter op een aantal belangrijke punten verbeterd, waardoor we niet anders kunnen dan 'de Z' aanduiden als een van de meest dynamische en krachtige koptelefoons onder de 200 euro.

Lees hier de volledige review van de Teufel Real Z.

Sony H.ear on

Getest op woensdag 16 december 2015

De Sony H.ear on is in vijf verschillende kleuren verkrijgbaar. Naast zwart kun je ook kiezen voor blauw, geel, rood en roze. De H.ear on is mooi ontworpen: de over-ear oorschelp (driver) heeft een subtiel formaat en sluiten comfortabel aan op je oren. Bovendien zorgt de aluminium afwerking voor een licht gewicht, wat in combinatie met inklapbaarheid en het draagzakje dat je erbij krijgt van de H.ear on een ideale koptelefoon maakt om mee op pad te nemen.

De koptelefoon heeft een snoer van 1,2 meter, waaraan een knop zit om de muziek te pauzeren en starten. Helaas ontbreken hier wel knopjes bij om naar het volgende of vorige nummer te gaan. De kabel is wel los te koppelen van de koptelefoon, fijn, want zo kun je in geval van draadbreuk de kabel omwisselen of de hoofdtelefoon beschermen wanneer het kabeltje ergens achter blijft hangen.

De Sony H.ear on is een ideale koptelefoon voor onderweg.

Hou je van diepe bas en muziek die hard door je koptelefoon knalt? Dan ben je niet goed af bij deze H.ear on. Het geluid is helder en gebalanceerd, waardoor muziekinstrumenten goed te onderscheiden zijn, maar het geluid van films en series klinkt ook prima. Tel daarbij op dat de koptelefoon makkelijk mee te nemen is.

De volledige review van de Sony H.ear on vind je hier.