Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Britten lanceren privacybewuste zoekmachine

Door: De Telegraaf | 06 januari 2012 17:34

Algemeen

Privacybewuste zoekers hebben er een nieuwe zoekmachine bij. Nadat eerder DuckDuckGo succes boekte dankzij de door Edward Snowden blootgelegde afluisterpraktijken van de Amerikaanse inlichtingendiensten, hopen Fred Cornell (voorheen Yahoo) en Rob Perin (ex-BlackBerry) nu hetzelfde succes te behalen met Oscobo.

Net als DuckDuckGo beweert Oscobo geen gegevens op te slaan van gebruikers. Wie de site bezoekt, wordt steeds gezien als nieuwe bezoeker. Dankzij die werkwijze weten gebruikers zeker dat er geen advertentieprofiel van hen wordt opgebouwd en dat hun zoekdata te allen tijden uit de handen van adverteerders, kwaadwillenden en opsporingsdiensten blijft. Een groot verschil met DuckDuckGo is de locatie van Oscobos servers. Waar DuckDuckGo in de Verenigde Staten gevestigd is, opereert Oscobo vanuit het Verenigd Koninkrijk. Overigens maakt Oscobo wel gebruik van advertenties binnen de zoekmachine, maar anders dan bij bijvoorbeeld Google en Yahoo worden die advertenties niet afgestemd op de gebruiker.

0 Reacties op: Britten lanceren privacybewuste zoekmachine

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.