Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Facebook start proef met winkelsectie

Door: De Telegraaf | 13 oktober 2012 12:08

None
Algemeen

Facebook wil zijn platform aantrekkelijk maken als winkelparadijs. Naast de koopbutton die vorig jaar werd geïntroduceerd, voegt het sociale netwerk nu een winkelsectie toe aan zijn mobiele applicatie.

Voorlopig zullen alleen Facebook-gebruikers in Noord-Amerika de nieuwe sectie aantreffen. Het aanbod zal worden afgestemd op hun interesses en vind-ik-leuks. Slechts een beperkt aantal Amerikaanse retailers doen mee aan het experiment. Het winkelgebied is bereikbaar via het menu waar ook Evenementen en Groepen te vinden zijn. Verder introduceert Facebook een nieuw advertentieformaat waarmee gebruikers via een klik op de advertentie de catalogus van de retailer in beeld krijgen. De feature is bedoeld om gebruikers sneller het juiste item te laten vinden via Facebook in plaats van dat ze naar de site van de retailer moeten gaan. Op dit moment hoeven retailers nog geen percentage af te staan van verkopen die via Facebook zijn gegaan. Facebook hoopt met de winkelfeatures meer inzicht te krijgen in wat mensen kopen, waardoor ze retailers effectiever kunnen laten adverteren op het platform.

0 Reacties op: Facebook start proef met winkelsectie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.