Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Facebook aast op content Buzzfeed en New York Times

Door: Daan Doedens Daan | 24 maart 2015 10:19

Algemeen

Facebook broedt op een nieuw plannetje om zijn monopolie te verstevigen. Het bedrijf is in gesprek met minstens zes grote mediabedrijven om content van andere websites direct op Facebook te plaatsen. Zo hoeven gebruikers het sociale netwerk niet meer te verlaten om berichten te lezen.

De reden: tijdwinst. Het kan wel even duren voor een externe website volledig geladen is, en al die tijd brengt de gebruiker niet door op Facebook. Vooral voor mobiel gebruik is het handig als content direct op Facebook te zien is, gezien de gemiddelde laadtijd van acht seconden voor mobiele websites.

The New York Times is een van de bedrijven die door Facebook is gepolst, maar de Amerikaanse krant is er nog niet zo happig op. Het probleem is, hoe kan het ook anders, geld. Een van de redenen waarom websites soms traag laden is omdat ze vol staan met advertenties. Websites gaan inkomsten mislopen als Facebook de content op de eigen website host, maar de originele advertenties achterwege laat. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd.

0 Reacties op: Facebook aast op content Buzzfeed en New York Times

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.