Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Google gaat gesponsorde locaties op Maps tonen

Door: De Telegraaf | 25 mei 2012 11:55

None
Algemeen

Zoekgigant Google gaat in zijn Maps-applicatie advertenties tonen in de vorm van gesponsorde locaties. Zo kunnen middenstanders bijvoorbeeld hun winkels onder de aandacht brengen.

De advertenties op Maps werken op dezelfde manier als de reguliere advertenties bij zoekresultaten. Op basis van waarop de gebruiker in de app zoekt, krijgt hij gesponsorde locaties te zien. Wordt bijvoorbeeld gezocht naar een café, dan worden in elk geval zeker cafés getoond die voor plaatsing betaald hebben. Daarnaast experimenteert het bedrijf met de mogelijkheid om gesponsorde locaties te tonen tijdens een rit. Cafés, bezinestations en andere bedrijven die op een route liggen, zoudan dan onder de aandacht gebracht kunnen worden. Het is nog niet bekend wanneer de eerste advertenties getoond worden.

0 Reacties op: Google gaat gesponsorde locaties op Maps tonen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.