IBM blundert met reclamecampagne

Door: De Telegraaf | 07 december 2012 15:51

Algemeen

Computergigant IBM heeft met een goedbedoelde reclamecampagne geprobeerd om vrouwen wat meer geïnteresseerd te krijgen in de techsector. Helaas sloeg de 'hack-je-haardroger'-campagne volledig te plank mis, wat het bedrijf op flink wat kritiek kwam te staan.

In de bijbehorende video worden vrouwen opgeroepen om eens creatieve manieren te verzinnen om hun haardrogers in te zetten, in plaats van alleen voor het drogen van haar. Hoewel IBM goede bedoelingen heeft - het onder de belangstelling brengen van carrieres in de IT onder vrouwen - werd de specifieke aanpak niet positief ontvangen. Vooral het feit dat vrouwen direct met haardrogers worden geassocieerd, viel in verkeerde aard, zo blijkt uit reacties op Twitter. That's ok @IBM, I'd rather build satellites instead, but good luck with that whole HackAHairDryer thing. https://t.co/n3vp0grbEP- Stephanie Evans (@StephEvz43) December 7, 2015

A handy visualisation of the effects of poor socmed planning. HackAHairDryer pic.twitter.com/LskG4NRXOO- Tom (@SydneyTom_) December 7, 2015

IBM is just too embarrassed to admit that it doesn't understand how to work a hairdryer. HackAHairDryer- Artisan GIF-maker (@amanicdroid) December 7, 2015

I leave hairdryer fixing to the men, I'm too busy making nanotech and treating cancer. https://t.co/fX7tDPsJXr- Upulie Divisekera (@upulie) December 7, 2015

0 Reactie(s) op: IBM blundert met reclamecampagne

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.