Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor ons privacy- en cookiebeleid. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Akkoord

Klachtenregen over nieuwe site NS

Door: De Telegraaf | 06 januari 2012 06:01

Algemeen

Veel treinreizigers zijn niet te spreken over de nieuwe website van de Nederlandse Spoorwegen, die ruim een maand geleden werd gelanceerd. Op het officiële NS-reizigersforum en op sociale media klagen teleurgestelde reizigers over technische fouten en informatie die 'onvindbaar' is.

Twee maanden geleden kwam al een eerste testversie van het nieuwe NS.nl online. Vervolgens kregen gebruikers de kans om eventuele fouten en kinderziektes op te sporen. Maar ook nu de site inmiddels een maand echt 'af' is, druppelen klachten binnen over allerhande foutmeldingen, pagina's die niet gevonden kunnen worden, onhandige navigatie en zeer onoverzichtelijke onderdelen. „Het vernieuwen van de site heeft rampzalige gevolgen gehad", is een exemplarische reactie. „Het uiterlijk staat boven aan het prioriteitenlijstje van de NS, maar het uiteindelijk doel - treinreizigers informeren - is volledig uit het oog verloren." Een ander laat weten: „Ik vind de nieuwe reisplanner zeer onhandig en onvolledig. De tijden van aankomst en vertrek zijn verwarrend. En wat ik erg onprettig vind, is dat je de tussenstations niet meer ziet." Ruud Kelder: „De oude site is tien keer beter dan de nieuwe, qua overzichtelijkheid en gebruiksvriendelijkheid." Daarnaast worden er verschillende bugs gemeld. Zo verdwijnen onderdelen spontaan bij het klikken en zijn sommige knoppen niet zichtbaar, afhankelijk van welke internetbrowser wordt gebruikt. Dat er na een testfase nog steeds bugs in de site zitten, is „op zijn minst opmerkelijk", zegt Hildebrand van Kuyeren van Treinreiziger.nl. „Dat verbaast mij ten zeerste. Zo'n beginfase is toch juist uitermate geschikt om fouten te verhelpen?" Hij kan zich het geklaag over de aangepaste reisplanner goed voorstellen. „Het was beter geweest om de oude versie ook aan te blijven bieden." De NS zegt alles onder controle te hebben. Een woordvoerder is „tevreden hoe het nu gaat. De kinderziektes zijn er echt uit. We zitten nu in een laatste fase waarin sommige technische zaken misschien niet helemaal goed werken. Het is natuurlijk ook een zeer omvangrijke site." Aan gebruikers wordt gevraagd fouten meteen te melden, bijvoorbeeld als een link niet werkt. „Dan kunnen wij actie ondernemen." De voorlichter ziet naar eigen zeggen ook veel positieve reacties. „Een deel van de kritiek komt wellicht omdat bezoekers moeten wennen aan het nieuwe uiterlijk." Hoeveel er betaald is voor de bouw van de website, wil de NS niet zeggen. „Het is een marktconform bedrag."

0 Reacties op: Klachtenregen over nieuwe site NS

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.