Misfit zet voet op Europese bodem

Door: De Telegraaf | 16 juni 2012 12:06

Algemeen

Gadgetfabrikant Misfit, dat eind 2015 werd overgenomen door Fossil Group, gaat zich de komende maanden richten op Europese (online) winkels, zoals Bijenkorf, Galeria Inno en Bol.com. Nieuw binnen de lijn van fitnesbanden is de Misfit Ray Fitness en Sleep Monitor.

"We zijn erg blij dat Misfit-producten, met name de Misfit Ray, nu veel breder verkrijgbaar zullen zijn in Europa. We willen in het gat springen dat op dit moment bestaat op de bestaande markt voor stijlvolle wearables," aldus Niels van der Valk, Regional Director CE EMEA bij Fossil Group. "Misfit-producten onderscheiden zich door hun minimalistische en modieuze design, de lange batterijduur, en waterbestendigheid. Deze eigenschappen maken Misfit-producten tot de paar die werkelijk wearable zijn en altijd aan staan." De Misfit Ray is met een diameter van slechts 12mm en een lengte van 38mm is slank en zeer draagbaar. De tracker heeft een ronde aluminium body en kan worden gedragen met accessoires van Misfit of andere merken, bijvoorbeeld om de pols of als ketting. Dankzij de vervangbare batterijen, die tot zes maanden meegaan, hoeft de Misfit Ray niet te worden opgeladen. De fitnesband is momenteel verkrijgbaar in zwart en rosé goud voor €99,99.