Moederbedrijf MySpace overgenomen door Time

Door: De Telegraaf | 12 februari 2012 11:07

Algemeen

Time, het bedrijf achter titels als Sports Illustrated, People en Marie Claire, is de nieuwe eigenaar van Viant. Dit bedrijf dat omschreven wordt als een op mensen-gebaseerd marketingplatform, is het moederbedrijf van het ooit populaire sociale platform MySpace.

Voor de komst van Facebook was MySpace de populairste online gemeenschap. MySpace was het eerste online platform dat een overeenkomst had met de platenindustrie. Helaas heeft het deze voorsprong niet kunnen vergelden. In 2013 is nog tevergeefs geprobeerd het sociale netwerk nieuw leven in te blazen door zich volledig te focussen op muziek. Time heeft nog geen muziekmerk in handen. Mogelijk dat het bedrijf dus opnieuw gaat proberen om MySpace te laten herleven. In een verklaring laat Time slechts weten dat de overname van Viant de mogelijkheid biedt om meer registratiegegevens te verzamelen om op die manier de advertentietechnologie en content van Time te laten groeien. Financiële gegevens over de overname zijn niet bekendgemaakt.

0 Reacties op: Moederbedrijf MySpace overgenomen door Time

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord