Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'Nieuwe Facebook-smileys slecht voor privacy'

Door: De Telegraaf | 12 mei 2012 09:33

None
Algemeen

Een opvallend advies van de Belgische politie: wie zijn privacy online wil beschermen, kan beter voorzichtig zijn met de nieuwe smileys van Facebook. Facebook verzamelt die kliks en kan gericht advertenties verkopen, is de redenatie.

Facebook introduceerde de emoticons in februari. Naast de ouderwetse duim omhoog kunnen mensen aangeven dat ze verbluft, verdrietig of boos zijn of dat ze iets grappig of geweldig vinden. Wie vrolijk is, is gevoeliger voor advertenties. Aan hen kan Facebook meer geld verdienen bij adverteerders. ,,Door uw muiskliks laat u weten wat u blij maakt. Dit zal Facebook dus helpen de ideale plaats op uw profiel en ook het moment te bepalen om een inhoud weer te geven die uw interesse kan opwekken'', aldus de Federale Politie.

0 Reacties op: 'Nieuwe Facebook-smileys slecht voor privacy'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.