Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Online €5,5 miljard besteed aan kerstaankopen

Door: De Telegraaf | 11 november 2012 15:17

Algemeen

Nederlandse online winkeliers gaan een drukke tijd tegemoet. Ruim 21 procent van de jaarlijkse online aankopen vinden plaats tijdens het kerstseizoen. Dat voorspelt Adobe in zijn Digital Index Online Shopping Prediction 2015.

In ons land is 14 december de drukste dag voor online verkopen. We geven op die dag gezamenlijk 149,6 miljoen euro uit. Dat is €9,39 euro per persoon. In totaal zullen we dit jaar zo'n €5,5 miljard besteden aan online kerstaankopen. Een groei van zeven procent ten opzichte van vorig jaar. Hoewel lage prijzen en aanbiedingen lokkertjes blijven, beperken consumenten zich hier niet meer toe. Ze gaan steeds meer op zoek naar productreviews en informatie op social media om zich in te lezen voor hun aankopen. De voorspellingen zijn gebaseerd op een analyse van 55 miljoen bestellingen en anonieme data van meer dan een biljoen bezoeken van 4500 websites van retailers de afgelopen zeven jaar.

0 Reacties op: Online €5,5 miljard besteed aan kerstaankopen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.