Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'Online advertentiemarkt laat groei zien'

Door: De Telegraaf | 12 oktober 2012 10:19

Algemeen

De digitale advertentiemarkt is in de eerste helft van het jaar weer gegroeid, met 7 procent ten opzichte van de eerste helft van 2014 tot een omzet van 744 miljoen euro. Daarmee zette de groei van de online advertentiemarkt door, zo bleek maandag uit onderzoek van Deloitte.

De totale bestedingen van adverteerders in de eerste helft van 2015 waren ongeveer gelijk aan de eerste helft van vorig jaar. Dit kwam doordat traditionele media als radio, tv en print hun advertentie-inkomsten zagen dalen. De groei van online advertering heeft dus een keerzijde voor de traditionele kanalen. Met de opkomst van on demand-videocontent verschuift ook een deel van het oorspronkelijke tv-budget naar online advertenties'', aldus Deloitte, dat het onderzoek uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. Dat is de branchevereniging voor digital marketing. Video advertising en mobiele bestedingen lieten de grootste groeicijfers zien, respectievelijk 26 procent en 54 procent. Ook het adverteren via sociale media neemt een grote vlucht'', aldus Deloitte.

0 Reacties op: 'Online advertentiemarkt laat groei zien'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.