'Online advertentiemarkt laat groei zien'

Door: De Telegraaf | 12 oktober 2012 10:10

Algemeen

De digitale advertentiemarkt is in de eerste helft van het jaar weer gegroeid, met 7 procent ten opzichte van de eerste helft van 2014 tot een omzet van 744 miljoen euro. Daarmee zette de groei van de online advertentiemarkt door, zo bleek maandag uit onderzoek van Deloitte.

De totale bestedingen van adverteerders in de eerste helft van 2015 waren ongeveer gelijk aan de eerste helft van vorig jaar. Dit kwam doordat traditionele media als radio, tv en print hun advertentie-inkomsten zagen dalen. De groei van online advertering heeft dus een keerzijde voor de traditionele kanalen. Met de opkomst van on demand-videocontent verschuift ook een deel van het oorspronkelijke tv-budget naar online advertenties'', aldus Deloitte, dat het onderzoek uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. Dat is de branchevereniging voor digital marketing. Video advertising en mobiele bestedingen lieten de grootste groeicijfers zien, respectievelijk 26 procent en 54 procent. Ook het adverteren via sociale media neemt een grote vlucht'', aldus Deloitte.