Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'Reclame via smartphone sterk in opkomst'

Door: De Telegraaf | 16 september 2012 16:32

Algemeen

1

AMSTERDAM (ANP) - Adverteerders bereiken de consument steeds vaker via de smartphone. Ruim driekwart van de adverteerders zet inmiddels mobiele websites, zogeheten QR-codes of apps in. Bijna de helft ziet de smartphone als het marketingkanaal van de toekomst, blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau MediaScience en reclamevakblad Adformatie. Het onderzoek richtte zich op ongeveer honderd marketingspecialisten van de grootste adverteerders in Nederland. Daarvan zei 60 procent het afgelopen jaar meer aan mobiele marketing te hebben besteed dan in 2014. Bij bijna één op de tien adverteerders nam het budget toe met meer dan de helft. De meeste bedrijven die graag producten aan de man willen brengen, kiezen voor mobiele websites. Ook het hebben van een eigen app is populair. Komend jaar willen adverteerders ook sterker gaan insteken op mobiele kortingsbonnen en het toezenden van reclame via bluetooth en zogeheten beacons. Circa driekwart van de ondervraagden gaf aan op het gebied van mobiele marketing voorlopig prioriteit te geven aan de smartphone, boven bijvoorbeeld de tablet.

0 Reacties op: 'Reclame via smartphone sterk in opkomst'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.