Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Reclamewereld ten strijde tegen adblocker

Door: De Telegraaf | 04 december 2012 15:44

None
Algemeen

De Nederlandse brancheorganisatie van online adverteerders IAB Nederland gaat actief ten strijde trekken tegen zogeheten adblockers. Niet door tegenmiddelen te ontwikkelen, maar door richtlijnen voor internetadverteerders en uitgevers op te zetten.

Het doel van de richtlijnen is om advertenties minder ergernis te laten opwekken. Zo wordt aangeraden om eerst de inhoud van de website in te laten laden en dan pas de advertenties. In de praktijk blijkt namelijk dat veel bezoekers van een site nu zitten te wachten op het inladen van reclame en ondertussen een artikel bijvoorbeeld niet kunnen lezen. Daarnaast wordt opgeroepen om dezelfde advertenties niet te vaak te tonen en om terughoudend te zijn met vormen van reclame die irritatie opwekken. Steeds meer consumenten grijpen naar adblockers om hun webervaring te vergemakkelijken. Zo worden sites die vol staan met reclame makkelijker te bereiken en kunnne reclames voor video's overgeslagen worden. Hierdoor lopen uitgevers en publicaties echter wel inkomsten mis. Naar schatting gebruiken wereldwijd zo'n 200 miljoen mensen een adblocker.

0 Reacties op: Reclamewereld ten strijde tegen adblocker

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.