Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Run op online cadeau

Door: De Telegraaf | 21 december 2012 05:30

None
Algemeen

Het wordt een gekkenhuis vandaag bij alle online winkels in ons land. Verwacht wordt dat de Nederlandse consument, met name vanavond, een heleboel cadeaus voor Kerstmis gaat kopen.

Directeur Daniel Ropers van online warenhuis Bol.com verwacht deze dag nieuwe records te halen. Ik denk dat we 350.000 cadeautjes gaan verzenden vandaag. Het wordt de allerdrukste dag ooit in de geschiedenis van online winkelen in Nederland, aldus Ropers. Ook winkels als Coolblue en Wehkamp zullen een topdag draaien. Ik verwacht twee miljoen mensen in onze winkel. Je moet er niet aan denken dat al die mensen in een winkelpand samenkomen. Online winkels beleefden de afgelopen jaren een stormachtige ontwikkeling. Tien jaar geleden kochten nog niet veel Nederlanders op het internet. Nu is dat niet meer weg te denken uit ons patroon. Volgens Cor Molenaar, hoogleraar e-commerce aan de Erasmus Universiteit, is het niet zo dat we minder cadeautjes voor elkaar kopen, maar zijn we onze tijd efficiënter aan het indelen. Door online te kopen, hebben we tijd over voor andere dingen. We gaan we steeds meer er even tussenuit met Kerst, naar de sneeuw of een vakantiepark of misschien wel een paar dagen bij familie. De logica om dan in de winkelpand een cadeau te kopen is niet logisch. Deze cadeaus bestellen wij steeds vaker online zodat ze net voor Kerst worden geleverd. Als er echter een groep achterblijft met het winkelen op internet, dan zijn het 65-plussers. Maar dat is relatief, benadrukt Ropers. Wij hebben 100.000 klanten die ouder dan 65 zijn. Vergeet daarbij niet dat online winkelen zo'n vijftien jaar geleden begonnen is, toen deze groep al in de vijftig was. De vanzelfsprekendheid van internet is voor deze groep niet direct vanzelfsprekend. Tot en met 35 jaar zijn mensen 'digital native'. Die groep is niet anders gewend dan dat je online kunt winkelen. Ropers denkt dat het einde van de groei nog lang niet in zicht is. „We staan nog maar aan het begin van het potentieel. Online winkelen is nog lang niet totaal benut."

Lees ook: 'Straks kopen mensen zelfs auto's online'

0 Reacties op: Run op online cadeau

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.