Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'Snapchat laat merken selfies sponsoren'

Door: De Telegraaf | 02 oktober 2012 08:59

Algemeen

Snapchat gaat bedrijven de mogelijkheid bieden te adverteren op de selfies van gebruikers. Dat moet mogelijk worden door middel van gesponsorde 'lenzen', geanimeerde stickers die sindskort op selfies geplakt kunnen worden.

Met de lenzen kunnen gebruikers van het sociale medium bijvoorbeeld hartjes op hun ogen plakken of een regenboog uit hun mond laten rollen. Dat kan met zowel stille foto's als korte video-selfies. Naast de reguliere lenzen moeten bedrijven tijdelijke gesponsorde lenzen beschikbaar kunnen stellen. De gesponsorde lenzen moeten hun debuut maken op Halloween, volgens bronnen waar Financial Times mee sprak. Snapchat gaat de lenzen namens de bedrijven ontwerpen. Deze moeten ongeveer 450.000 dollar (400.000 euro) per dag voor zo'n lens betalen, of 750.000 dollar (670.000 euro) als het een feestdag is. Waarschijnlijk zijn Hollywoodstudio's de eerste bedrijven die van de mogelijkheid gebruik gaan maken. Snapchat verwacht volgens insiders met de nieuwe advertentiemethode zo'n 100 miljoen dollar (90 miljoen euro) per jaar te gaan verdienen. Sommige bedrijven zouden al afspraken ter waarde van 10 miljoen dollar (9 miljoen euro) hebben gemaakt. Een woordvoerder van Snapchat bevestigde de plannen, zonder in te willen gaan op de financiële details: Gesponsorde lenzen geven Snapchatters de kans zichzelf uit te drukken en op een erg creatieve en dynamische manier in contact te komen met een merk.

0 Reacties op: 'Snapchat laat merken selfies sponsoren'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.