Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Spotify paait artiesten met nieuwe dienst

Door: De Telegraaf | 17 november 2012 20:21

Algemeen

Muziekdienst Spotify probeert zijn imago bij muzikanten en platenlabels te verbeteren. Het bedrijf komt met een dienst waarbij artiesten inzage krijgen in de data achter de miljoenen streams. Handig als je als artiest moet kiezen waar je als eerste op tour gaat.

Van onze DFT-redactie Spotify maakte dinsdag bekend dat het een beta-versie van Fan Insights lanceert. Daarmee kunnen artiesten toegang krijgen tot de gecombineerde data van de 75 miljoen Spotify-gebruikers. Een band kan er zo bijvoorbeeld achter komen dat er aan de andere kant van de aardbol een club liefhebbers zit, en dat het misschien een goed idee is om daar een tour te plannen. En zeker platenmaatschappijen zullen wel wat kunnen met informatie over de samenstelling van de fanschare. Tegelijkertijd is de dienst voor Spotify een mogelijkheid om artiesten te laten zien dat het toch wel handig is om hun muziek op het platform aan te bieden. Zangeres Taylor Swift haalde al haar muziek van Spotify omdat ze de vergoeding per gestreamd nummer veel te laag vindt.

0 Reacties op: Spotify paait artiesten met nieuwe dienst

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.