Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'T-Mobile moet prijsvechter worden'

Door: De Telegraaf | 11 april 2012 12:19

None
Algemeen

De Nederlandse tak van telecomaanbieder T-Mobile gaat de prijzen verlagen en agressiever de concurrentie aan met concurrenten. Moederbedrijf Deutsche Telekom zou dit van plan zijn, zo meldt financieel persbureau Bloomberg. Het doel is om de daling van het aantal abonnees tegen te gaan.

In Nederland heeft T-Mobile over de afgelopen drie jaar maar liefst een miljoen abonnees verloren. Deutsche Telekom was dan ook van plan om de Nederlandse tak te verkopen, maar er is geen bod binnen gekomen dat naar de mening van het bedrijf hoog genoeg was. In de Verenigde Staten gebruikt T-Mobile al een dergelijke strategie. Zo kunnen Amerikaanse abonnees bepaalde videodiensten gebruiken over 4G zonder dat dit ten koste van het aantal MB's in de internetbundel gaat. Ook heeft het bedrijf daar een charismatische topman in John Legere, die steevast casual gekleed gaat en geen blad voor de mond neemt als het om de concurrentie gaat. Volgens Bloomberg is het nog niet zeker dat de koerswijziging er komt, maar het wordt wel gezien als serieuze mogelijkheid. Momenteel focust T-Mobile in Nederland vooral op de kwaliteit van het eigen netwerk.

0 Reacties op: 'T-Mobile moet prijsvechter worden'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.