Twitter laat tweets gebruiken in reclames

Door: De Telegraaf | 12 januari 2012 12:54

Algemeen

Twitter werkt volgens Digiday aan een nieuw systeem waarmee adverteerders eenvoudig tweets over hun merk kunnen gebruiken in reclamecampagnes. Via privéberichten kunnen de adverteerders twittergebruikers om toestemming vragen de tweets te gebruiken.

Hoe het nieuwe systeem er precies uitziet, is niet bekend, maar volgens insiders is het een soort verzameling van tweets over bepaalde onderwerpen. Vergelijkbaar met het in de VS uitgerolde Moments worden berichten over een bepaald onderwerp of over een bepaald evenement verzameld en in een aparte tijdlijn weergegeven. Voor adverteerders is dat handig, omdat ze dan snel kunnen zien wat er over hun merk of hun product geschreven wordt. Als een adverteerder een bericht van een willekeurige twitteraar gebruikt, kan dat, maar niet voordat een gebruiker er toestemming voor gegeven heeft. Via een privébericht moet dat eerst gebeuren. In hoeverre dat systeem voor adverteerders werkbaar is, zal moeten blijken.

0 Reactie(s) op: Twitter laat tweets gebruiken in reclames

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.