Virtual Reality in winkels Tommy Hilfiger

Door: De Telegraaf | 20 oktober 2012 17:10

Algemeen

Steeds meer fabrikanten brengen Virtual Reality headsets op de markt. Vooralsnog zijn het vooral de hardcore gamers die de technologie omarmen. Tommy Hilfiger spreekt een andere doelgroep aan: Fashionista's die dolgraag eersterangs bij een modeshow willen zitten.

Tommy Hilfiger is de eerste grote retailer die virtual reality introduceert in zijn winkels. Klanten die de winkel op Fifth Avenue in New York bezoeken, kunnen met behulp van een Samsung GearVR headset ervaren hoe het is om eersterangs bij de show van Hilfiger te zitten tijdens de New York Fashion Week. De beelden van de show zijn door het Nederlandse bedrijf WeMakeVR gemaakt met een 3D-camera met veertien speciale lenzen. De lenzen maken het mogelijk zowel horizontaal als verticaal in 360-graden op te nemen zonder blinde vlekken. Tommy Hilfiger ceo Daniel Grieder laat in The New York Times weten dat de headsets in grote flagship stores in de Verenigde Staten en Europa zullen verschijnen en een vorm van entertainment bieden. Voor fysieke winkels is dat nodig om relevant te blijven in een wereld die steeds meer digitaal wordt. "Tegenwoordig kun je niet meer gewoon wachten tot er mensen in je winkel komen en een van je jassen proberen. Je moet entertainment bieden. Het gaat niet meer om de omzet per m2. Het gaat om verrassing per m2, of vernieuwing," aldus Grieder.