Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Virtual Reality in winkels Tommy Hilfiger

Door: De Telegraaf | 20 oktober 2012 17:34

Algemeen

Steeds meer fabrikanten brengen Virtual Reality headsets op de markt. Vooralsnog zijn het vooral de hardcore gamers die de technologie omarmen. Tommy Hilfiger spreekt een andere doelgroep aan: Fashionista's die dolgraag eersterangs bij een modeshow willen zitten.

Tommy Hilfiger is de eerste grote retailer die virtual reality introduceert in zijn winkels. Klanten die de winkel op Fifth Avenue in New York bezoeken, kunnen met behulp van een Samsung GearVR headset ervaren hoe het is om eersterangs bij de show van Hilfiger te zitten tijdens de New York Fashion Week. De beelden van de show zijn door het Nederlandse bedrijf WeMakeVR gemaakt met een 3D-camera met veertien speciale lenzen. De lenzen maken het mogelijk zowel horizontaal als verticaal in 360-graden op te nemen zonder blinde vlekken. Tommy Hilfiger ceo Daniel Grieder laat in The New York Times weten dat de headsets in grote flagship stores in de Verenigde Staten en Europa zullen verschijnen en een vorm van entertainment bieden. Voor fysieke winkels is dat nodig om relevant te blijven in een wereld die steeds meer digitaal wordt. "Tegenwoordig kun je niet meer gewoon wachten tot er mensen in je winkel komen en een van je jassen proberen. Je moet entertainment bieden. Het gaat niet meer om de omzet per m2. Het gaat om verrassing per m2, of vernieuwing," aldus Grieder.

0 Reacties op: Virtual Reality in winkels Tommy Hilfiger

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.