Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'AppleCare-garantiebeleid krijgt grote update in najaar 2013'

Door: Wouter Hoeffnagel | 12 mei 2013 12:21

None
Apple

Apple gaat zijn AppleCare Protection Plan komend najaar flink op de schop nemen. Apple Stores krijgen voortaan meer tools tot hun beschikking om zelf Apple-producten te repareren. Daarnaast voorziet Apple zijn garantie- en reparatiebeleid van een abonnementsmodel.

Dit schrijft AppleInsider op basis van uitgelekte informatie van een personeelsbijeenkomst van Apple. De belangrijkste wijziging in het garantie- en reparatiebeleid is de manier waarop Apple met defecte apparaten omgaat. Klanten die op dit moment een Apple-product terugbrengen voor reparatie krijgen in veel gevallen een nieuw product mee naar huis. Van deze werkwijze stapt Apple nu af. Het bedrijf gaat vanaf nu producten daadwerkelijk repareren en hetzelfde product terugsturen naar de klant.

Apple Stores kunnen meer reparaties uitvoeren

Apple Stores kunnen op dit moment al een flink aantal reparaties zelf uitvoeren. Denk hierbij aan het vervangen van speakers, de homeknop, de vibratiemotor en de batterij. De winkels krijgen in juni de beschikking over nieuwe tools waarmee zij voortaan ook het scherm van Apple-producten kunnen vervangen. Apple Store-medewerkers krijgen in juli de mogelijkheid camera's, aan-/uitknop en het moederbord van apparaten te vervangen. Op termijn worden Apple Stores ook uitgerust met diagnostische tools die hen in staat stellen hardwarematige problemen zelf te detecteren en deze informatie te communiceren met technici van Apple. Reparaties kunnen hierdoor sneller worden uitgevoerd.

De nieuwe tools voor het repareren van Apple-producten worden in eerste instantie alleen beschikbaar gesteld aan Apple Stores in de Verenigde Staten. Apple Stores in andere landen krijgen op een later moment toegang tot de tools. Het is niet duidelijk wanneer ook de Nederlandse Apple Store de reparaties kan uitvoeren.

Abonnementsmodel

Daarnaast zet Apple zijn AppleCare Protection Plan om in een abonnementsmodel. Klanten betalen op dit moment nog een vast bedrag in ruil voor extra garantie. Apple gaat klanten in de toekomst vragen een maandelijks bedrag te betalen voor het garantiepakket. Gebruikers kunnen voortaan meerdere producten aan een AppleCare-account koppelen en hoeven dus niet langer een apart AppleCare-plan af te sluiten per Apple-product.

Abonnees krijgen naast extra garantie toegang tot trainingen in Apple Stores. Ook gaat het gerucht dat Apple 24/7 ondersteuning gaat bieden aan klanten, die Apple hierdoor voortaan ook midden in de nacht en in het weekend om hulp kunnen vragen. Ook de periode van 90 dagen waarin klanten via de telefoon over producten vragen kunnen stellen aan Apple wordt mogelijk uitgebreid. Over de laatste twee features bestaat echter nog onduidelijkheid.

0 Reacties op: 'AppleCare-garantiebeleid krijgt grote update in najaar 2013'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.