Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'iPhone veel goedkoper te ondersteunen'

Door: Redactie Computer!Totaal Redactie | 09 augustus 2011 08:22

Apple

BlackBerry-gebruikers blijken een stuk duurder in onderhoud dan hun iPhone collega's. Android maakt het wel heel erg bont en is lastig te ondersteunen.

Consumenten lijken ondertussen volledig overtuigd van de kracht van de iPhone, maar dit geldt zeer zeker niet voor het bedrijfsleven. Sceptici van Apple-hardware krijgen nu een nieuw argument voor de kiezen, namelijk dat iPhones veel minder ondersteuningskosten blijken te hebben dan Androids en BlackBerry's. Dat blijkt uit een rapport van het Amerikaanse ClickFox, dat onderzoek verricht naar klantervaringen.

ClickFox onderzocht de helpdeskverzoeken van smartphone-gebruikers in de VS en vond een patroon in de kosten voor het afhandelen van een support-aanvraag: iPhones blijken veel goedkoper in ondersteuning dan telefoons op andere platforms.

Miljoenenverschil

ClickFox laat weten aan Infoworld.com dat het Amerikaanse providers bij elkaar 32 miljoen euro minder kost om de iPhone te ondersteunen dan de BlackBerry. Android-gebruikers kosten bij elkaar gerekend 68 miljoen euro meer dan iPhone-collega's.

Als reden hiervan noemt het bedrijf dat voor een helpdeskverzoek van BlackBerry of Android-gebruikers meer medewerkers nodig zijn om het probleem op te lossen, waardoor verzoeken moeten worden geëscaleerd of dat het probleem uitmondt in een discussie over een mogelijke oplossing. De meeste problemen met de iPhone kunnen binnen één sessie worden opgelost. Omdat het gemiddelde verzoek voor de extra hulp 2,82 euro per gebruiker kost, moet bij ongeveer 11,5 miljoen BlackBerry en 24 miljoen Android-problemen aanvullende assistentie verleend worden.

Diversiteit speelt Android parten

De BlackBerry is lastiger in gebruik dan de iPhone, maar het valt op dat Android veruit het slechtste uit de bus komt. Waar bij BlackBerry in 37 procent van de gevallen een ticket niet in één keer afgehandeld kan worden, ligt dit percentage bij Android op 77 procent, meldt ClickFox. Volgens onderzoeker Lauren Smith van ClickFox heeft dit te maken met het superieure design van de iPhone, zowel op hard- als softwaregebied. Doordat het OS en de hardware intuïtiever werken, lopen gebruikers minder snel tegen problemen aan, redeneert hij. Een bezoeker van zusterwebsite Infoworld.com merkt op dat iPhone-gebruikers sneller een Apple Store voor ondersteuning binnen zullen lopen. Daarnaast is er binnen het iOS-platform voor eindgebruikers relatief weinig veranderd afgelopen jaren in vergelijking met de andere mobiele besturingssystemen. Volgens ClickFox is de iPhone hiermee erg aantrekkelijk voor zakelijke omgevingen.

0 Reacties op: 'iPhone veel goedkoper te ondersteunen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.