'Meer activaties van iOS-apparaten in China dan in de VS'

Door: Wouter Hoeffnagel | 21 maart 2012 18:03

Apple

China blijkt een steeds belangrijkere markt te worden voor Apple. Voor het eerst zijn er in China meer activaties uitgevoerd van iOS-apparaten dan in de Verenigde Staten.

Dit blijkt uit een rapport van Flurry, een bedrijf dat analyses maakt van de mobiele markten. Niet alleen iOS scoort in China erg goed. Ook het aantal Android-activaties was eind januari 2012 voor het eerst meer dan in de Verenigde Staten.

Voorrang

De Verenigde Staten is vanouds de belangrijkste markt voor fabrikanten van electronica, waardoor producten doorgaans als eerst op de Amerikaanse markt verschijnen. In Nederland moeten wij vaak langer wachten op producten. Door de opkomst van China als markt voor tablets en smartphones ligt het voor de hand dat ook China steeds meer voorrang krijgt.

China is daarnaast ook het land waarin het gebruik van mobiele apps het snelst is toegenomen. Het gebruik nam in het eerste kwartaal van 2012 ten opzichte van dezelfde periode in 2011 met maar liefst 1126% toe. Argentinië staat met 599% op de tweede plek, terwijl de Filipijnen met 514% op de derde plek staan.

België

Nederland komt niet in de top 10 die Flurry heeft opgesteld voor. Van onze buurlanden staat alleen België met 467% in de top 10.