Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

'Merk Apple 58 procent meer waard in 2011'

Door: | 17 januari 2012 13:07

Apple

Het merk Apple is vorig jaar maar liefst 58 procent meer waard geworden dan het jaar ervoor. In de top 100 van meest waardevolle merken staat Apple nu op plaats 9. IBM staat op de tweede plaats.

Apple is negen plaatsen gestegen in de jaarlijkse Best Global Brands-lijst van Interbrand. Het technologiebedrijf stond in 2010 nog op de zeventiende plaats, maar is nu opgeklommen naar plaats 8 in de lijst. Coca-Cola is de stabiele nummer één, de frisdrankmaker bezet die positie als sinds Interbrand in 2001 met de lijst begon.

Op de tweede plaats staat IBM, dat negen procent aan merkwaarde won ten opzichte van het jaar ervoor. Microsoft en Google bezetten respectievelijk plaats drie en vier. Google won volgens Interbrand 27 procent aan marktwaarde terwijl Microsoft drie procent verloor. Grootste stijger is Apple, dat 58 procent aan marktwaarde wist te winnen.

Geschatte merkwaarde

Interbrand komt jaarlijs met de lijst. Het bedrijf zegt de schattingen van de marktwaarde te doen op basis van drie factoren. De financiële prestaties, de rol van het merk en de kracht van het merk worden gebruikt om de waarde te schatten.

De lijst meldt een merkwaarde van 69,9 miljard dollar voor IBM, Microsoft is volgens Interbrand ongeveer tien miljard dollar minder waard. De merkwaarde van Google wordt geschat op 55,3 miljard dollar. De waarde van Apple ging volgens Interbrand van 21,1 miljard dollar in 2010 naar bijna 33,5 miljard vorig jaar.

0 Reacties op: 'Merk Apple 58 procent meer waard in 2011'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.