‘Twitter bouwt aan Spotify-concurrent Twitter Music’

© PXimport

‘Twitter bouwt aan Spotify-concurrent Twitter Music’

Geplaatst: 14 maart 2013 - 10:11

Aangepast: 16 november 2022 - 10:06

Elmar Rekers

Twitter werkt achter de schermen hard aan een eigen muziekdienst. Dat schrijft Cnet donderdag op basis van anonieme bronnen. De dienst, genaamd Twitter Music, moet onder meer de concurrentie aangaan met Spotify en Xbox Music.

Twitter kocht eind 2012 de website We Are Hunted op, en Cnet meldt nu dat het sociale netwerk deze service wil gebruiken als basis voor zijn eigen streaming muziekdienst. Hierbij zal vooral het sociale element centraal staan, waarbij gebruikers onder meer nieuwe muziek wordt aangeraden op basis van de mensen die ze volgen op Twitter en de muziek die vrienden luisteren.

We Are Hunted

De techniek achter We Are Hunted houdt nauwkeurig bij welke muziek populair is op verschillende sociale media en andere websites. Deze dienst is sinds kort echter niet meer online, wat er op lijkt te wijzen dat Twitter dit exclusief in hun aankomende muziek-app gaat verwerken.

De hashtag #NowPlaying lijkt een grote rol te gaan spelen binnen Twitter Music. Dit stelt gebruikers onder andere in staat om linkjes naar hun favoriete nummers te delen en beluisterde muziek van vrienden op te roepen binnen Twitter. Cnet merkt daarbij op dat medewerkers van We Are Hunted al enige tijd aan het testen zijn met deze hashtag.

Deze maand naar iOS

Volgens de bronnen bevindt Twitter Music zich al in een vergevorderd stadium, en zou de muziekdienst eind deze maand al beschikbaar kunnen komen voor de iPhone. Gebruikers zullen hierop kunnen inloggen met een bestaand Twitter-account, maar ook zal de dienst toegankelijk worden voor mensen die niet actief zijn op het sociale netwerk.

Of er kosten verbonden zijn aan het gebruik van Twitter Music wordt donderdag nog niet duidelijk. Zowel Twitter als We Are Hunted hebben nog niet gereageerd op de geruchten.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten