Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

92% van alle mobiele aankopen gemaakt via iOS

Door: Wouter Hoeffnagel | 25 december 2011 10:57

None
Apple

iOS-gebruikers blijken vaker online producten aan te schaffen dan Android-gebruikers. iOS-gebruikers hebben in 2011 19% meer uitgegeven via hun smartphone dan Android-gebruikers. Van alle aankopen via mobiele apparaten blijkt 92 procent via iOS te zijn gemaakt.

Dit blijkt uit onderzoek van RichRelevance op basis van 3,4 miljoen winkelsessies tussen april en december 2011. In het onderzoek komt naar voren dat het iOS-platform steeds populairder wordt voor het online aanschaffen van producten. 88 procent van de online aankopen via mobiele apparaten werd in april 2011 via iOS gemaakt. In december lag dit percentage op 92 procent.

Gemiddeld blijken iOS-gebruikers meer uit te geven aan online shoppen dan Android-gebruikers. De gemiddelde besteding vanaf een iPhone of iPad ligt deze maand op 123 dollar. Bij bestellingen vanaf het Android-platform ligt het gemiddelde op 101 dollar, terwijl bestellingen vanaf desktops gemiddeld 87 dollar waard zijn.

Met name het weekend blijkt een populair moment te zijn om via de smartphone te shoppen. De online verkopen via mobiele apparaten stijgen in het weekend met 25 procent stijgen ten opzichte van doordeweekse dagen.

Via: AppleInsider

0 Reacties op: 92% van alle mobiele aankopen gemaakt via iOS

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.