Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Alleen de merknaam Coca-Cola is meer waard dan het merk Apple

Door: Wouter Hoeffnagel | 03 oktober 2012 13:32

None
Apple

Dat het bedrijf Apple op de beurs veel waard is is al langer duidelijk. De merknaam Apple blijkt zelf echter ook een hoge waarde te hebben. Alleen het frisdrankenmerk Coca-Cola is meer waard dan Apple.

Interbrands stelde de Best Global Brands 2012 op, een lijst met de meest waardevolle merken ter wereld. De marktwaarde van Apple wordt ingeschat op 76,57 miljard dollar, zo'n 59,3 miljard euro. Dit is toename van 129 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen Apple nog op de achtste positie op de lijst stond.

Waardevolste merk

Coca-Cola blijft het meest waardevolle merk ter wereld, met een geschatte waarde van 77,84 miljard dollar of 60,3 miljard euro. De waarde van het bedrijf nam met 8 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf heeft al jarenlang de eerste positie op de lijst in handen.

Interbrands houdt in de berekening van de marktwaarde van een bedrijf rekening met onder andere de financiële gezondheid van de organisatie. Daarnaast kijkt het adviesbureau ook naar de impact van de merknaam op het aankoopbeleid van klanten. Een merknaam die voor veel consumenten aanleiding is een product aan te schaffen scoort dus aanzienlijk hoger dan een merknaam die deze werking niet heeft. http://www.interbrand.com/nl/best-global-brands/2012/Best-Global-Brands-2012-Brand-View.aspx

0 Reacties op: Alleen de merknaam Coca-Cola is meer waard dan het merk Apple

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.