Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

App-review: FIFA 12

Door: Robin Smit | 22 december 2011 13:31

None
Apple

Een nieuw voetbalseizoen betekent een nieuwe editie van FIFA. Ook dit jaar komen de makers weer met een nieuwe editie die er niet alleen stukken beter uit ziet, maar ook beter zou moeten spelen.

Wanneer je FIFA 12 gaat spelen, zul je al snel merken dat deze grafische vooruitgang vooral te vinden is in de animaties en close-ups. Deze zijn voor een mobiel apparaat echt indrukwekkend en laten de game er een stuk serieuzer uit zien. Op gebied van gameplay is ook een enorme winst behaald. Dit komt voornamelijk doordat de game een stuk beter en sneller reageert op de input van de speler. Hierdoor speelt FIFA 12 een stuk lekkerder weg dan zijn voorganger. Helemaal als je ook gewend bent aan de console versies van de game.

Met een uitgebreide club manager en dagelijkse uitdagingen is dit ook nog eens een spel dat je niet in een paar uur uitspeelt, maar lang kan blijven boeien. Een klein minpunt aan de game is dat computergestuurde tegenspelers soms erg knullig kunnen reageren. Hierdoor is het vooral op de makkelijkere niveau's geen uitdaging om met een speler naar de andere kant van het veld te rennen.

Kortom

FIFA 12 is zeker een game die de lat van mobiele games een stukje hoger legt. Door de grote verbeteringen in zowel grafische pracht en gameplay wordt de kloof tussen gamen op de iPhone en een console weer een stukje kleiner. Tel hier de uitdagende nieuwe spelmodi bij op en je hebt echt een app waar je vele uren plezier van hebt.

Bekijk FIFA 12 verder in iTunes(iPhone)

Beoordeling 9/10

Meer app-reviews vind je op AppFish.nl.