App-review: Tiger Woods PGA TOUR® 12

App-review: Tiger Woods PGA TOUR® 12

Geplaatst: 24 december 2011 - 11:46

Aangepast: 16 november 2022 - 10:24

Voor de golffanaten en GVB-bezitters is er nu een manier om overal hun favoriete spel te spelen. Dat maakt het spel, dat in de echte wereld nogal wat plek in beslag neemt, misschien wel wat minder exclusief, maar daar staat tegenover dat het de realiteit natuurlijk bij lange na niet kan evenaren. Electronic Arts heeft echter wel goed zijn best gedaan om je dat te laten vergeten.

Je hebt in het spel de mogelijkheid om op 8 verschillende 18 holes-banen met 8 pro's te spelen, waaronder natuurlijk de titeldrager Tiger Woods. Daarnaast is er een carrièremodus toegevoegd, waar je een eigen speler creëeert, beginnend als amateur. Door toernooien te spelen en te winnen verdien je steeds meer speelgeld, waarmee je in de "Pro Store" jouw spelers statistieken kunt verbeteren. Het spel is geïntegreerd met Facebook en nodigt je uit om samen met je Facebookvrienden online te spelen. Ook zijn er verschillende op Facebook gerichte challenges zoals "Closest to the pin", waar je meer punten verdient als je beter scoort dan je vrienden. Als steeds meer vrienden het spel spelen, worden de beloningen ook hoger. Dat nodigt uit tot... uitnodigen!

Waar veel iPhone games een kleurrijke, ronde, tekenfilmachtige stijl hanteren, streeft PGA 12 naar realisme. De Retina-graphics zien er voor een iPhone game goed uit, maar je zult er niet direct steil van achterover slaan. Het swingen en putten is goed uitgewerkt in een meter waar je naast de snelheid, ook de richting en het effect kunt beïnvloeden. Na een tijdje "Closest to the pin" te hebben gespeeld heb je echt het gevoel dat je een behoorlijke controle hebt, wanneer je tenminste geconcentreerd je slag maakt. Dat dit slagmechanisme goed is uitgewerkt is erg van belang, want het slaan is de bezigheid waar je de meeste tijd aan zult besteden. Een klein nadeel is dat de game behoorlijk wat geheugen vraagt en daarom tijdens het opstarten crasht wanneer er op je iDevice teveel applicaties op de achtergrond meedraaien. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen (door bijvoorbeeld een reboot of het sluiten van andere applicaties).

Kortom

PGA 12 is divers en uitdagend genoeg om golffans vele uurtjes aan hun iDevices gekluisterd te houden. De besturing is buitengewoon goed en dat maakt dat deze golfgame tot de beste op de iPhone / iPod Touch mag worden gerekend.

Bekijk Tiger Woods PGA TOUR® 12 verder in iTunes(iPhone & iPad)

Beoordeling 7/10

Meer app-reviews vind je op AppFish.nl.