Apple aangeklaagd voor het annuleren van een bestelling

© PXimport

Apple aangeklaagd voor het annuleren van een bestelling

Geplaatst: 5 november 2012 - 09:12

Aangepast: 16 november 2022 - 09:21

Redactie ID.nl

Apple moet zich in de Nieuw-Zeelandse rechtbank verantwoorden voor het annuleren van een bestelling. De klant ontdekte dat de prijs in de Nieuw-Zeelandse Apple Store flink was verlaagd. De man bestelde voor 35 dollar producten ter waarde van 1600 dollar. Apple weigert echter te leveren.

TVNZ schrijft dat Adam Crouchley de grove prijsverlagingen op 10 oktober ontdekte. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een fout van Apple's kant. De klant nam contact op met een woordvoerder van Apple, die 'Lou' zou heten. De woordvoerder zou tegenover Crouchley hebben bevestigd dat de prijzen correct zijn.

Bestelling geannuleerd

De Nieuw-Zeelander besloot daarom zijn kans te grijpen en bestelde voor slechts 35 dollar producten ter waarde van maar liefst 1600 dollar. De bestelling werd in eerste instantie goedgekeurd, waarna het geld van zijn creditcard werd afgeschreven. Ook werden een aantal producten daadwerkelijk verstuurd. Na enkele dagen ontvang Crouchley echter van Apple bericht dat de bestelling was geannuleerd.

Crouchley mag de producten die al naar hem zijn verzonden houden. Producten die echter nog niet zijn verzonden zullen niet naar de klant worden verscheept. Daarnaast krijgt Crouchley de 35 dollar die hij betaalde terug. De klant is echter niet tevreden en wil een schikking sluiten met Apple.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten