Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Apple belooft duidelijkheid over Nederlandse garantie

Door: | 06 april 2012 17:32

Apple

Apple heeft de Consumentenbond beloofd zijn Nederlandse website aan te passen en duidelijker te zijn over de garantie op zijn producten. Daarmee reageert de leverancier op de kritiek van de bond.

Apple heeft eindelijk gereageerd op het schrijven van de Nederlandse Consumentenbond van meer dan twee weken geleden waarin de bond eiste van de leverancier dat het de Nederlandse consument inlicht over de wettelijke garantievoorwaarden. Apple belooft in de brief dat het over een week op de Nederlandse website van het bedrijf duidelijker zal zijn over de garantie.

De Consumentenbond zegt nauwlettend in de gaten te houden of de informatie die Apple toevoegt voldoende duidelijk is, zo stelt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond. Vorige week paste Apple de garantiepagina op de eigen website al aan om tegemoet te komen aan een uitspraak van de Italiaanse mededingingsautoriteit. Toen plaatste Apple een vergelijking van de minimale Europese garantieregels en zijn eigen garantie.

Wat zijn de overlap en de verschillen?

“Maar Apple zwijgt nog over de overlap en de verschillen tussen de garantie die Apple biedt en waar Nederlandse consumenten recht op hebben", zegt Combée. “Als die informatie ontbreekt of niet duidelijk is, kunnen consumenten niet op de juiste gronden beslissen of ze een product en eventueel de dure extra garantie van Apple willen kopen."

Direct na de publicatie van de garantievergelijking afgelopen weekeinde door Apple, is de Nederlandse Consumentenbond in overleg gegaan met zijn Europese collega's, waarmee het deze actie voert tegen Apple. Afgelopen dinsdag is door de Consumentenbond opnieuw een brief naar Apple gestuurd.

Elf consumentenorganisaties in Europa eisen van Apple een betere voorlichting over het consumentenrecht op garantie. Deze actie is ondernomen nadat een Italiaanse mededingingsautoriteit Apple heeft veroordeeld wegens het geven van onjuiste informatie hierover. Apple is daartegen in beroep gegaan.

0 Reacties op: Apple belooft duidelijkheid over Nederlandse garantie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.