Apple geeft teleurgestelde iPad 3-kopers geld terug

© PXimport

Apple geeft teleurgestelde iPad 3-kopers geld terug

Geplaatst: 28 maart 2012 - 06:34

Aangepast: 16 november 2022 - 09:23

Elmar Rekers

Australische consumenten die zich misleid voelen door de 4G-functie in de nieuwe iPad, krijgen hun geld terug van Apple. Dat zei Apple-advocaat Paul Anastassiou dinsdag tegenover de Federale Rechtbank in Melbourne.

In Australië wordt de derde generatie iPad, net als in Nederland, aangeprijsd met het label 'WiFi + 4G'. Echter zijn veel Australische consumenten van mening dat dit misleidend is omdat het snelle 4G-netwerk (LTE) enkel in de Verenigde Staten en Canada toegankelijk is.

Hoewel Anastassiou dus laat weten dat Apple bereid is de tablet terug te nemen, zegt de advocaat ook dat Apple nooit heeft gezegd dat de nieuwe iPad in Australië verbinding kan maken met een 4G-netwerk. In Australië wordt door provider Tesla dan wel een 4G-verbinding aangeboden, de frequenties hiervan worden door de iPad 3 niet ondersteund.

Duidelijkheid

Apple doet de toezegging in een rechtszaak die werd aangespannen door de AACC, een Australische waakhond die de belangen van consumenten behartigt. "Voor iedereen die een iPad met WiFi + 4G koopt moet duidelijk zijn welke netwerken deze iPad nou precies ondersteunt met een simkaart", aldus de eis van de AACC.

Ook in Nederland ondersteunt de nieuwe iPad het snellere mobiele netwerk, dit terwijl providers 4G nog altijd niet landelijk hebben uitgerold. Op de website van Apple meldt de fabrikant echter wel dat de nieuwe iPad middels een simkaart enkel in de V.S. en Canada gebruik kan maken van dit zogenoemde LTE-netwerk.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten