Apple lanceert Apple Card creditcard

© PXimport

Apple lanceert Apple Card creditcard

Geplaatst: 25 maart 2019 - 16:37

Aangepast: 16 november 2022 - 09:43

Martin Gijzemijter Gijzemijter

Tijdens het Maart-event heeft Apple zich vandaag gepresenteerd als geduchte concurrent voor creditcardmaatschappijen. Het bedrijf heeft al enkele jaren voet aan de grond in de financiële markt dankzij Apple Pay, maar het bedrijf wil graag een stap verder gaan.

Volgens Apple topman Tim Cook is de wereld van creditcards onnodig complex en traag. Het bedrijf wil daar iets aan veranderen door het plastic uit de creditcard te halen. Wanneer je een Apple Card aanvraagt bij Apple, hoef je geen dagen te wachten voordat je deze kunt gebruiken, je kunt er direct mee aan de slag. Daarnaast wil het bedrijf zorgen dat gebruiker meer real-time inzicht hebben in hun financiën. Dat doet het door een volledig opnieuw ontworpen versie van de Apple Wallet te lanceren, met daarin ruimte voor de Apple Card, waarin je een real-time overzicht vindt van hoeveel tegoed je hebt, hoeveel je hebt uitgegeven, enzovoort.

Verantwoord

Naast inzicht, wil Apple, naar eigen zeggen, ook graag dat gebruikers de mogelijkheid krijgen om verantwoord met hun geld om te springen. Dit doet het bedrijf door alle uitgaven die met de Apple Card worden gedaan, te loggen in de Wallet App. Deze uitgaven kun je vervolgens eenvoudig categoriseren, zodat heel snel inzichtelijk wordt waar je nu precies je geld aan hebt uitgegeven. Daarnaast bouwt het bedrijf een bonussysteem in, genaamd Daily Cash. Wanneer je met je Apple Card uitgaven, dan krijg je 2% van dat bedrag direct digitaal uitgekeerd in de vorm van Daily Cash in je Apple Wallet. Koop je iets bij Apple zelf, dan is dat zelfs 3%.

Geen kosten

Volgens Apple zijn veel credit cards ontworpen om je in de schulden te brengen en te houden. Ook daar wil het bedrijf naar eigen zeggen iets aan veranderen, en daarom rekent het bedrijf nagenoeg geen kosten. Er worden geen jaarlijkse kosten in rekening gebracht, geen internationale kosten en geen kosten wanneer je je limiet overschrijdt. De enige kosten die moet betalen zijn de rentebedragen over je uitgaven. Ook hier benadrukt het bedrijf weer dat het veel energie heeft gestoken in het privé houden van je gegevens. Zo zou het bedrijf niet weten wat je koopt, hoeveel je koopt, en zal deze informatie ook niet worden doorverkocht.

Toch plastic?

Maar wat nu als je ergens komt waar men nog niet in staat is om je Apple Card te accepteren? Dan komt er toch een kaart om de hoek kijken. Het is echter geen kaart van plastic, maar van titanium, en de kaart bevat geen enkele visuele informatie, alles is opgeslagen in de chip. We zijn heel enthousiast over deze Apple Card, maar, je raadt het al, in Nederland hoeven we hier voorlopig nog niet op te rekenen. Wanneer de dienst wel naar Nederland komt is nog niet bekend.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten
ID.nl logo

ID.nl, onderdeel van Reshift BV, is in 2022 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Het doel van ID.nl is om de consument te helpen met alle technologie die hoort bij het dagelijks leven: van smart-health-meters tot e-bikes, van warmtepompen tot zonnepanelen - en alles daar tussenin!

Duidelijk, betrouwbaar en onafhankelijk: ID.nl maakt moeilijke dingen makkelijk.

Contact

ID.nl

Nijverheidsweg 18

2031 CP Haarlem

info@id.nl

Telefoon: 023-5430000