Arcade is Apple's alternatief voor Google Stadia

Door: martijn-gijzemijter | 25 maart 2019 18:56

Apple

Gaming is natuurlijk geen nieuw grondgebied voor Apple, maar het bedrijf heeft tijdens het Maart-event een nieuwe dienst aangekondigd die gamers in staat stelt om van games te genieten zonder gestoord te worden door torenhoge prijzen, in-game aankopen en advertenties. De dienst heet Apple Arcade, en maakt games beschikbaar voor iPhones, Macs en Apple TV, met behulp van een advertentiemodel zoals Netflix.

We hoeven niet lang te raden waarom Apple ervoor heeft gekozen om deze dienst te ontwikkelen. De App Store barst uit z’n voegen van de gratis games, maar het verdienmodel waarbij gebruikers constant moeten betalen om verder te komen, zorgt voor steeds meer frustratie bij gamers. Tegelijkertijd zijn mensen nu zo gewend aan gratis games, dat ze al snel afhaken wanneer ze een prijskaartje van een paar euro ziet voor een game. De oplossing? Een advertentiemodel.

Geen advertenties

Bij lancering zal Apple Arcade zo’n 100 titels in de catalogus hebben, waarvan er een aantal exclusief voor de dienst zijn ontwikkeld. Wanneer je games speelt via Apple Arcade, zul je niets te maken hebben met advertenties, en in-app aankopen zijn ook niet toegestaan. Het is dus letterlijk gamen zoals gamen ooit bedoeld was. De dienst kan, net als het eerder aangekondigde Apple News+ gedeeld worden met familieleden met behulp van Family Sharing.

Geen prijs

Wat Apple Arcade precies gaat kosten en in welke landen het beschikbaar zal zijn, dat maakt het bedrijf niet bekend. Het enige dat op dit moment bekend is, is dat Apple Arcade deze herfst gelanceerd zal worden.

0 Reactie(s) op: Arcade is Apple's alternatief voor Google Stadia

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.