Apple's John Browett: 'We hebben gefaald in ons personeelsbeleid, maar niemand ontslagen'

Door: Wouter Hoeffnagel | 17 augustus 2012 13:08

Apple

Verhalen deden deze week de ronde over een grootschalige ontslagronde in Apple's Apple Stores in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada. Apple stelt gefaald te hebben in zijn personeelsbeleid, maar ontkent werknemers ontslagen te hebben.

De websites Nasdaq schrijft dat John Browett, leidinggevende over Apple's retailafdeling, in een gesprek met leidinggevenden van Apple Stores heeft laten weten dat de Apple onlangs een pilot heeft uitgevoerd met een nieuwe formule voor zijn personeelsbeleid. Het nieuwe beleid heeft ertoe geleid dat parttime medewerkers van Apple Stores onverwacht minder uren konden werken en Apple Stores met personeelstekorten te kampen hadden.

Terug naar het oude personeelsbeleid

De pilot heeft enkele weken geduurd, maar bleek dus geen succes te zijn. Browett geeft aan dat Apple daarom inmiddels de stekker uit het project heeft getrokken en weer overstapt naar het oude personeelsbeleid. Deze overstap moet in de komende weken worden gerealiseerd.

Browett benadrukt dat de berichten in de media over een grootschalige ontslagronde bij Apple Stores niet kloppen. Veel parttime medewerkers zouden voor minder uren zijn ingeroosterd, maar niemand zou zijn ontslagen.