Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Apple schrapt 4G uit iPad-marketing

Door: rene-schoemaker | 14 mei 2012 08:03

Apple

Apple heeft in een groot deel van de wereld de claim dat de iPad verbinding kan maken met 4G-netwerken verwijderd uit zijn marketingboodschap en tevens weggehaald uit de eigen webshop.

In een aantal landen is de duiding “WiFi + 4G" vervangen door “Wifi + cellular. Apple heeft in Australië klachten gekregen over de belofte dat de iPad contact kon maken met 4G-netwerken. Dat bleek niet het geval en een Australische consumentenautoriteit sprak Apple daarop aan. Niet alleen in Australië, maar in een overgroot deel van de wereld blijkt de iPad geen verbinding te kunnen maken met 4G-netwerken.

Verwijzingen naar 4G stapsgewijs weg

Apple lijkt nu op weg alle verwijzingen naar 4G stapsgewijs te verwijderen. Volgens Mashable wordt op de Amerikaanse website nog wel gesproken over 4G, maar is die term bij het daadwerkelijk kopen van de iPad in de webstore vervangen door “cellular".

Naar blijkt is dat ook al het geval in landen als Australië, Groot-Brittannië, Canada, Ierland, Hongkong en enkele Aziatische landen, zo meldt 9to5mac. Volgens die site zouden ook Apple Stores de naamsverandering doorvoeren. Apple heeft in zijn Nederlandse webstore nog wel de aanduiding 4G staan, in ieder geval tot deze maandagochtend.

0 Reacties op: Apple schrapt 4G uit iPad-marketing

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.