Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Apple verlaagt opnieuw de instapprijs van iAd

Door: Wouter Hoeffnagel | 15 februari 2012 19:45

None
Apple

Apple heeft het instapbedrag voor het advertentieprogramma iAd opnieuw verlaagd. Adverteerders moeten nu tenminste 100.000 dollar inleggen om deel te kunnen nemen.

iAd is een dienst waarmee ontwikkelaars reclamebanners in hun apps kunnen verwerken en dus geld kunnen verdienen. De ontwikkelaars delen de omzet die zij met de banners genereren met Apple.

Opbrengst

Voorheen kreeg Apple 40% van de opbrengst, terwijl 60% voor de ontwikkelaars was. Deze voorwaarde heeft Apple gewijzigd. Ontwikkelaars mogen voortaan 70% van de opbrengst zelf houden, terwijl Apple genoegen neemt met 30%.

Het is niet de eerste keer dat Apple de prijs van iAd verlaagd. In december 2011 voerde het bedrijf eveneens een prijsverlaging door, waarbij de instapprijs van iAd daalde van 500.000 dollar naar 400.000 dollar. De oorspronkelijke instapprijs voor het mogen draaien van een campagne lag zelfs op één miljoen dollar.

Prestaties

Apple besloot tot de prijsverlaging over te gaan aangezien de dienst niet naar verwachting presteerde. De dienst verloor vorig jaar zelfs marktaandeel. Het marktaandeel van iAd liep in 2011 terug van 19% naar 15%.

0 Reacties op: Apple verlaagt opnieuw de instapprijs van iAd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.