Apple wederom meest waardevolle merknaam

Door: | 21 mei 2013 10:05

Apple

Met de beurskoers gaat het minder, de aantrekkingskracht van Apple op consumenten is nog steeds onverminderd groot. Apple is, volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Millward Brown, de meest waardevolle merknaam.

Google eindigt dit jaar als tweede met een waarde van bijna 114 miljard dollar. Andere merken die goed scoren zijn IBM (112,5 miljard), McDonalds (90,3 miljard) en Coca Cola (78,4 miljard).

De lijst, uiteraard niet onomstreden, zet Apple alweer voor de derde keer op rij op nummer 1. Samsung staat een stuk lager op de lijst, met 21 miljard dollar is het bedrijf goed voor de 30e plaats. De waarde van het Samsung schoot het afgelopen jaar wel 51 procent omhoog, aldus het onderzoek van Millward Brown. Microsoft zakte van de vijfde tot de zevende plaats, met een merkwaarde van 70 miljard dollar.

'In tijden van crisis en economische turbulentie hechten mensen aan merken die aan hun behoeften voldoen en waar men een goed gevoel bij heeft', zegt directeur Rob van Benthem van Millward Brown Nederland.