Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Apple wijzigt opnieuw het algoritme van de App Store's zoekmachine

Door: Wouter Hoeffnagel | 30 juni 2012 19:33

None
Apple

Apple is druk aan het knutselen aan het algoritme dat wordt gebruikt om de volgorde van zoekresultaten in de App Store. Apple legt een groter nadruk op zowel de naam als de sleutelwoorden van de app.

Tomasz Kolinko, een ontwikkelaar en oprichter van het App Store-analysebureau Appcod.es, heeft de wijziging ontdekt. De app Love Letter Writing, die door Kolinko werd ontwikkeld, werd lange tijd niet in de zoekresultaten op het zoekwoord 'writing advice' vertoond, ondanks dat de app het woord 'advice' als sleutelwoord had. Door de wijzigingen aan het algoritme duikt de app nu wel op in de zoekresultaten.

Kans voor nieuwe ontwikkelaars

Matthäus Krzykowski, medeoprichter van Xyologic, bevestigt de wijzigingen van Apple. Xyologic verzamelt data over de zoekresultaten met apps van de App Store. Krzykowski is van mening dat de wijzigingen aan het algoritme van de App Store nodig zijn om nieuwe apps en ontwikkelaars de kans te geven hoog te eindigen in de zoekresultaten. De oprichter van Xyologic stelt dat het algoritme dat Apple beter is dan het algoritme van Google, maar desondanks steeds verder verslechterd.

Het is de tweede keer in korte tijd dat Apple wijzigingen aanbrengt in het algoritme. Het App Store bleek eerder deze week minder waarde te hechten aan de naam van de app bij het boordelen van de app. De online winkel bleek juist meer te kijken naar de beoordeling van gebruikers en de beschrijving van de app.

Minder zekerheid

Kolinko stelt dat de wijzigingen veel veranderen voor ontwikkelaars. De oprichter van Appcod.es stelt dat een goede positie in de zoekresultaten als goed vastgoed is, waar ontwikkelaars van blijven profiteren. Het veranderen van het algoritme brengt hier verandering in en geeft ontwikkelaars minder zekerheid. Kolinko hoopt dan ook dat

0 Reacties op: Apple wijzigt opnieuw het algoritme van de App Store's zoekmachine

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.