'Evenveel interesse in iWatch als in eerste iPad'

Door: | 22 april 2013 10:04

Apple

Onderzoeksbureau ChangeWave onderzocht de interesse van consumenten in de iWatch en concludeert dat evenveel consumenten van plan zijn een iWatch te kopen als er destijds voornemens waren een iPad 1 aan te schaffen.

Van de ondervraagden zegt 19 procent "very" of "somewhat" geïnteresseerd te zijn de iWatch aan te kopen. Bij ChangeWave deden ze eerder vooronderzoek naar de koopintentie van consumenten aan de vooravond van grote productlanceringen van Apple.

In onderstaand plaatje zie je de koopintentie voor de Intel mac uit 2005, de iPad die in februari 2010 werd aangekondigd, en de iWatch, het draagbare slimme horloge waarvan de geruchtenstroom onstuitbaar en onuitputbaar lijkt.

Natuurlijk blijft het een beetje koffiedik kijken: onderzoek doen naar de mogelijke intentie van aanschaf voor een product waarvan het onzeker is hoe het eruitziet en waarvan niet bevestigd is of het ooit het daglicht zal zien heeft weinig te maken met raketwetenschap.

Maar als de onderzoekers van ChangeWave goed zitten, en iWatch het succes van de iPad kan evenaren, dan kan Tim Cook alvast rustig slapen.