Fysieke winkelsupport voor je Apple spullen: AppleCare+ bij Amac

Door: | 15 oktober 2013 12:10

Apple

Amac, officieel verkoper van Apple spullen, kondigt vandaag aan als eerste Apple verkoper in Nederland van start te gaan met de verkoop van AppleCare+, een verzekering voor je dure gadgets.

AppleCare+

AppleCare+ is een nieuwe service van Apple service. Het is een verzekering die recht geeft op deskundige ondersteuning per telefoon en waarmee je tot twee jaar lang gedekt bent tegen hardware-reparaties, inclusief - en dat is nieuw - maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongeluk zoals bijvoorbeeld val- en waterschade.

Ook de batterij valt onder de dekking indien je deze tot minder dan 50 procent van de oorspronkelijk opgegeven waarde kunt opladen.

De al bekende variant van het AppleCare Protection Plan voor de iPad en iPod is nu dus uitgebreid met een verzekering tegen ongelukken en incidenten. Het nieuwe pakket is vanaf vandaag officieel bij Amac verkrijgbaar onder de naam AppleCare+.

Problemen en incidenten

Bij schade wordt een "bescheiden eigen risico" per voorval gerekend door Amac, variërend van €29 voor iPod tot €49 voor iPad. Met AppleCare+ kun je deskundigen van Apple om hulp vragen als je problemen hebt met je iPod of iPad, iOS, iCloud en de apps van Apple.

Als eerste in Nederland is Amac nu dus technisch klaar en is het personeel gecertificeerd voor de verkoop van dit product. AppleCare+ is nu beschikbaar in alle 22 Amac Stores, in combinatie met een gelijktijdige aanschaf van een iPad of iPod.

Fysieke support

De AppleCare+ verzekering is natuurlijk ook gewoon online mee te bestellen met nieuwe Apple-spullen. Andere ketens en premium resellers van Apple producten in Nederland zullen wel snel volgen. Het voordeel wat Amac nu biedt, is dat je dus in meer dan 20 winkels, van Deventer tot Sittard en van Middelburg tot Leiden, langs kunt gaan met je kapotte Apple spullen. Dat kan je een prettig gevoel geven.