Geheimzinnigheid kost Apple Kinect

De technologie achter href="http://www.xbox.com/nl-NL/kinect" target="blank_">Kinect</a>, de bewegingstechnologie die door Microsoft op de markt wordt gebracht, had van Apple kunnen zijn. <a href="http://www.primesense.com" target="blank_">PrimeSense</a>, het bedrijf achter de technologie, wilde in eerste instantie met Apple in zee gaan om het product te produceren. Apple stelde echter te veel eisen wat betreft geheimhouding, waardoor PrimeSense uiteindelijk met <a href="http://www.microsoft.com/netherlands/" target="blank_">Microsoft</a> een deal heeft gesloten. Dit blijkt uit een <a href="http://www.cultofmac.com/how-apple-almost-got-microsofts-kinect-game-controller/67951" target="blank_">gesprek</a> van Leander Kahney, redacteur bij Cult of Mac, met Inon Beracha, CEO van PrimeSense.

Als onderdeel van de samenwerking moest Beracha een stapel Non Disclosure Agreements, contracten voor geheimhouding, tekenen. Naar aanleiding van dit noemde Beracha Apple tijdens het gesprek met Kahney een 'pain in the ass'. Aangezien de Kinect volgens PrimeSense een veel belovende technologie is voelde het bedrijf zich niet genoodzaakt om aan deze eisen te voldoen. Het bedrijf besloot daarom op zoek te gaan naar een nieuwe partner, waarbij de keuze uiteindelijk op Microsoft is gevallen. Microsoft was wat betreft geheimhouding volgens PrimeSense flexibeler. PrimeSense wilde in eerste instantie met Apple in zee gaan aangezien het bedrijf een geschiedenis heeft vol interface innovaties. De technologie achter Kinect zou hier goed bij aansluiten en 'de meest natuurlijk plek' voor de technologie zijn.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten